joi, 25 aprilie 2013

Cercul de abilităţi "Astăzi sunt artist"

Album foto

    La sugestia Simonei Dinu, o mămică voluntară cu reale abilităţi artistice, s-a înfiinţat în biblioteca noastră un cerc de abilităţi pe care l-am denumit "Astăzi sunt artist" şi care a debutat la data de 7 februarie 2013. Cercul a debutat cu 15 membri, copii cu vârste cuprinse între 7 şi 9 ani cu întâlniri o dată pe săptămână, joia de la ora15 la ora 16,30. Pe parcursul activităţilor Simona i-a identificat pe copiii cu abilităţi la desen şi a hotărât formarea unei grupe speciale pentru exersarea acestor abilităţi iar cu ceilalţi copii şi-a programat activităţi de mişcare ( exerciţii cardio, jocuri sportive, dansuri). Astfel cercul s-a extins la două grupe cu activităţi joia şi vinerea numărând în prezent 28 de membri.

  Cine este Simona? La 37 de ani, mămică  a trei copii, Simona s-a oferit voluntar să antreneze copiii, câteva ore pe săptămână, în activităţi recreative. Este merceolog de meserie dar Dumnezeu a înzestrat-o cu o fire artistică şi mai ales cu multă umanitate. Este şi preşedinta subfilialei de Crucea Roşie Miloşeşti implicându-se în viaţa comunităţii acolo unde la nevoile oamenilor "de jos" nu se gândesc prea mulţi. Pentru Simona voluntariatul este ceva firesc; redau în continuare o parte din autobiografia ei:
     "În anul 2000 am plecat în Italia la muncă. Pentru mine Italia a fost o experienţă de viaţă foarte compexă deoarece după 1 an de muncă ca şi baby-siter am fost internată de urgenţă în spital deoarece o tumoră pusese stăpânire pe măruntaiele mele. Tumora a fost extrasă şi am început o serie de citostatice pentru că nu se ştia, până la finalizarea analizelor, însuşirile acelei tumori. La 25 de ani, singură, cu frica morţii, am încercat să fac ceva pentru alţii dacă pentru mine nu mai era nimic de făcut: am făcut voluntariat pentru spitalul în care eram, ajutând femei românce şi moldovence să îşi rezolve problemele de sănătate şi cele legale. Am fost alături de 17 copii în momentul în care s-au născut, ajutându-le mamele să înţeleagă ce le cerea medicul sau asistentele. Din fericire pentru mine, rezultatele biopsiei au arătat că tumora a fost benignă şi atunci viaţa mea a căpătat alt sens. La spitalul Gemelli din Roma am rămas ca voluntar 1 an şi 7 luni. Întorcându-mă în ţară am pus un nou început vieţii mele încercând să nu trec nepăsătoare pe lângă durerile celor din jur ..."
   "De mică mi-a plăcut frumosul, desenul în special şi de aceea m-am oferit a începe activităţi extraşcolare cu copiii din sat având la dispoziţie biblioteca şi toate dotările ei. Sper, ca măcar unul din copiii pe care îi avem în cercul "Astăzi sunt artist", să îndrăgească desenul şi celelalte activităţi care vor fi făcute, să le deschidă ochişorii către artă, să înveţe să deosebească arta de kitsch." 

Mult succes şi viaţă cât mai lungă acestei iniţiative!
Mulţumim Simona!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu